Esta página utiliza cookies para mejorar su experiencia. Si continúa utilizando este sitio asumiremos que está de acuerdo.

Espanya, País Convidat a Nebulae 2024, el mercat professional del XXII Festival Internacional de Cinema DocLisboa


Vuit projectes espanyols en diverses fases de producció seran presentats davant importants professionals del panorama audiovisual internacional, amb un enfoc especial en Iberoamèrica. La participació espanyola en el festival s’emmarca en el programa commemoratiu binacional ‘Portugal-Espanya. 50 Anys de Cultura i Democràcia’ i de Mostra Espanha 2024.

Amb el suport del Ministeri de Cultura, a través de l’Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA), Espanya ocuparà un lloc destacat com a País Convidat a Nebulae 2024, l’espai de mercat del XXII Festival Internacional de Cinema DocLisboa, que se celebra del 17 al 27 d’octubre.

Aquest reconeixement posa de manifest el ferm compromís de l’ICAA amb el cinema documental, oferint una plataforma excepcional per a la indústria cinematogràfica espanyola. A més, aquesta edició adquireix un simbolisme especial al emmarcar-se en el programa commemoratiu binacional ‘Portugal-Espanya. 50 Anys de Cultura i Democràcia’, que és, al seu torn, part de l’octava edició de Mostra Espanha, festival de cultura espanyola que impulsa el Ministeri de Cultura en el país lus cada dos anys.

En el marc d’aquesta col·laboració entre ambdós països, el festival, juntament amb l’ICAA, ha organitzat una sèrie de trobades i activitats de networking, a més d’una sessió de presentació de projectes en desenvolupament i en fase de postproducció. Aquestes activitats tenen com a principal objectiu impulsar projectes amb potencial internacional, tant en termes de coproducció com de distribució. Així mateix, es celebrarà una taula rodona titulada ‘Exilis i colonialisme: reapropiar-se dels arxius domèstics com a mirall de la democràcia’, que acompanyarà una projecció especial de Mostra Espanha en DocLisboa, comissariada per Josetxo Cerdán.

Els projectes seleccionats per a la secció NEBULAE, que es troben en diferents fases de producció, van ser escollits a través d’una convocatòria oberta, gestionada pel comitè de programació del festival i difosa per l’ICAA. Aquesta selecció reflecteix la diversitat de temàtiques i enfocaments dels cineastes espanyols.

Els projectes seleccionats són, d’una banda, tres llargmetratges en postproducció: ‘La casa natal és el color primer’ de David Baute, produïda per Tinglado Film; ‘Dríades’ de Miguel Eek, produïda per Mosaic; i ‘Reflexos de la casa verda’ de Antonio Morales, produïda per Nadadora Films. I, d’altra banda, es mostraran cinc llargmetratges en fase de desenvolupament: ‘ANUNNAKI. Camina, balla, brilla i sent-te lliure’ de Iker Oiz Elgorriaga, produït per Kontuka; ‘Graham Greene a Espanya i Portugal’ d’Aser Álvarez González, produït per Arraianos Producións; ‘Oasis’ d’Irene Baqué, produïda per 15L Films; ‘Sara Flores i l’univers del Kené’ d’Èlia Gasull Balada, produïda per Funicular Films, Desfase Films, Pista B i Maria Altamirano; i ‘Aquests no són cicatrius (Això no és una cicatriu)’ de Tamara García Iglesias, produïda per Atekaleun.

La participació d’Espanya com a país convidat a DocLisboa-Nebulae 2024 no només ressalta el creixent reconeixement internacional del cinema documental espanyol, que l’ICAA recolza a través de diverses línies d’ajudes, sinó que també reforça la col·laboració entre les indústries audiovisuals d’Espanya i Portugal. Aquest fet suposa una oportunitat única perquè els i les cineastes espanyoles mostrin la riquesa i diversitat dels seus projectes, fomentant noves sinergies i aliances estratègiques que impulsaran la projecció del cinema espanyol en l’escenari global.


Descubre más desde Isidora Cultural

Suscríbete y recibe las últimas entradas en tu correo electrónico.

  • Related Posts

    Leonor Plantagenet: una reina inglesa en el trono de Castilla

    Marta Poza Yagüe, Universidad Complutense de Madrid En septiembre de 1170 se celebraron en Tarazona (actual provincia de Zaragoza, España) los esponsales entre Alfonso VIII, rey de Castilla, y Leonor…

    Read more

    «José Ingenieros, un intelectual, tal vez olvidado» por Andrés Cascio

    De aquellos que vegetan moldeados por el medio «La imitación es la forma más sincera de admiración con la que puede pagar la mediocridad a la grandeza». Oscar Wilde José Ingenieros (1877–1925)…

    Read more

    Deja una respuesta

    Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

    Los textos de Opinión

    El «gran hermano» del registro de viajeros

    El «gran hermano» del registro de viajeros

    ¿Por qué es necesaria la socialdemocracia?: la vigencia del estado del bienestar, por Eduardo Montagut

    ¿Por qué es necesaria la socialdemocracia?: la vigencia del estado del bienestar, por Eduardo Montagut

    Las críticas veladas de «Au moulin de la galette», un oleo sobre lienzo de Ramón Casas (1866-1932)

    Las críticas veladas de «Au moulin de la galette», un oleo sobre lienzo de Ramón Casas (1866-1932)

    Contracaras: los peligros de la psicología positiva

    Contracaras: los peligros de la psicología positiva

    Fraseología y código restringido: pilares en el dominio del español

    Fraseología y código restringido: pilares en el dominio del español

    Temu y el desafío ético: cumplimiento de los derechos del consumidor en grandes plataformas digitales

    Temu y el desafío ético: cumplimiento de los derechos del consumidor en grandes plataformas digitales

    El universo del Principito, una reflexión sobre la odisea espiritual del migrante, por Rosa Amor

    El universo del Principito, una reflexión sobre la odisea espiritual del migrante, por Rosa Amor

    Amnesia, por Rosa Amor

    Amnesia, por Rosa Amor

    ¿Para qué sirve el patriotismo en España?

    ¿Para qué sirve el patriotismo en España?

    IA y el futuro del trabajo: navegando entre la promesa de progreso y el desafío de la equidad

    IA y el futuro del trabajo: navegando entre la promesa de progreso y el desafío de la equidad

    Los días cotidianos, el fígaro aniquilador, vericuetos, por Rosa Amor del Olmo

    Los días cotidianos, el fígaro aniquilador, vericuetos, por Rosa Amor del Olmo

    ¿Quién es hoy samaritano y quién judío?, por Rosa Amor

    ¿Quién es hoy samaritano y quién judío?, por Rosa Amor

    Descubre más desde Isidora Cultural

    Suscríbete ahora para seguir leyendo y obtener acceso al archivo completo.

    Seguir leyendo

    Esta página utiliza cookies para mejorar su experiencia. Si continúa utilizando este sitio asumiremos que está de acuerdo.